پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112289
تذکرات نمايندگان به مسئولان اجرايي کشور
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 933

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، تذکرات کتبي نمايندگان مجلس به مسئولان اجرايي کشور امروز (يکشنبه) در صحن علني مجلس قرائت شد که مشروح آن به شرح زير است:

عزيزي فارساني نماينده فارسان به وزير آموزش و پرورش در خصوص اقدام شتابزده مسئولان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري در خصوص انتقال مرکز آموزش عشايري از مرکز استان به يکي از شهرستان‌هاي ديگر استان تذکر داد.

ير مراد زهي نماينده سراوان به وزير راه و شهرسازي در خصوص تسريع در افتتاح مجدد فرودگاه شهرستان سراوان تذکر داد.

پيرمؤذن نماينده اردبيل به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص ايجاد امکان خريد اينترنتي کتاب از نمايشگاه بين‌المللي کتاب تذکر داد.

اربابي نماينده ايرانشهر خواستار توضيح وزير علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص علت عدم جذب دانشجو در دوره‌هاي کارشناسي ارشد پرديس بين‌المللي چابهار دانشگاه سيستان و بلوچستان تذکر داد.

بهمني نماينده سراب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در خصوص تسريع در حل مشکلات بهداشتي و درماني شهرهاي سراب، دوزد وزان، شربيان و مهربان تذکر داد.

بشيري و فتاحي نمايندگان پاکدشت و شهر بابک به وزير اقتصاد و امور دارايي در خصوص اتخاذ تدابير لازم جهت جلوگيري از افزايش نرخ ارز و سکه تذکر دادند.

طبيب‌زاده نوري نماينده تهران خواستار توضيح رئيس جمهور در خصوص علت عدم پاسخگويي وزرا به تذکرات کتبي نمايندگان و همچنين خواستار توضيح وزير صنعت، معدن و تجارت پيرامون علت اجازه واردات اتومبيل‌هاي لوکس و استفاده از ارز با نرخ مرجع و همچنين اصلاح روش نرخ‌گذاري در خريد تضميني گندم از کشاورزان شد.

قاضي‌پور، توکلي، جهانگيرزاده، فرهنگي و محجوب به رئيس جمهور و وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص تسريع در اقدام لازم جهت تثبيت ارزش پول ملي تذکر دادند.

قاضي‌پور، جهانگيرزاده و محجوب نمايندگان اروميه و تهران به وزير امور خارجه در خصوص پيگيري حقوقي اهانت و توهين به سخنگوي وزارت امور خارجه در نيويورک تذکر دادند.

قاضي‌پور، ملکشاهي، محجوب به وزراي دفاع، پشتيباني و نيروهاي مسلح، اطلاعات و امور خارجه در خصوص عمل متقابل در خصوص فرود اجباري و بازرسي از هواپيماي کشورهاي همسايه از جمله ترکيه و عراق تذکر دادند.

قاضي‌پور،جهانگيرزاده، فرهنگي و محجوب نمايندگان اروميه، تبريز و تهران به وزير نفت در خصوص تسريع در لغو قبض‌هاي صادره گاز مصرفي مساجد تذکر دادند.

کوچکي‌‌نژاد نماينده رشت به وزير جهاد کشاورزي در خصوص ضرورت تسريع در حل مشکلات گلخانه‌داران شهرستان رشت، به وزير آموزش و پرورش پيرامون کيفيت نامطلوب سبد کالاي کارمندان آموزش و پرورش و همچنين به وزير راه و شهرسازي در خصوص تسريع در حل مشکلات انبوه‌سازان مسکن مهر تذکر داد.

هاشمي نخل ابراهيمي نماينده ميناب به وزير آموزش و پرورش پيرامون تسريع در تأمين کادر آموزشي و پرداخت حقوق کارکنان مدرسه ايرانيان در ژاپن تذکر داد.

موسي لارگاني و جهانگيرزاده نمايندگان فلاورجان و اروميه به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص تسريع در واردات و کاهش قيمت کاغذ تذکر دادند.

موسوي لارگاني نماينده فلاورجان به وزير کشور در خصوص تسريع در اعطاي کمک‌هاي مالي به شهرداري و دهداري‌هاي شهرستان فلاورجان و به وزير راه و شهرسازي پيرامون تخصيص بار کارخانجات استان اصفهان به رانندگان شهرستان فلاورجان تذکر داد.

سقايي نماينده نيريز استهبان به وزير کشور در خصوص تسريع در حل مشکلات اسکان روستائيان منطقه ريچ استهبان در اثر احداث سد رويال تذکر داد.

قادري، زارع، سقايي، شفيعي، برومندي، صادقي، ذوالانوار، هاشمي، رضايي، محمد صادقي و طاهري نمايندگان فارس به وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم اجراي مصوبه دولت پيرامون محلي شدن معدن چاه مرغي شهرستان خرم بيد به صورت تعاوني محلي و منطقه‌اي در دور اول سفرهاي رئيس جمهور تذکر دادند.

بيگي نماينده مياندوآب به وزير کشور در خصوص تضعيف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از طرف برخي از فرمانداران و به وزير راه و شهرسازي در خصوص عدم توجه جاده سرچم مياندوآب و ميانه تذکر داد.

ميرگلوبيات نماينده ساوه به وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاري معدن شهرستان ساوه و زرنديه بدون اطلاع فرمانداري و اداره صنايع شهرستان با نظر مستقيم اداره‌کل صنايع استان با ضوابط نامشخص و مبهم تذکر داد.

فتح‌الله حسيني نماينده قصر شيرين به رئيس جمهور پيرامون بيکاري فزاينده و رو به رشد در شهرستان‌هاي محروم و مرزي استان کرمانشاه، شهرهاي قصر شيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب و به وزير امور اقتصاد و دارايي پيرامون تأخير در ارائه خدمات گمرکي از جمله صادرات و واردات و ترانزيت در گمرک‌هاي خسروي و پرويزخان تذکر داد.

هاشمي نخل ابراهيمي نماينده ميناب به وزير نيرو در خصوص تسريع در احداث و بهره‌برداري آب شيرين‌کن‌هاي بندرعباس براي تأمين آب مصرفي بندرعباس و صنايع و تأمين و انتقال آب از ميناب همچنين به وزير نيرو در خصوص تسريع در برقي کردن و بهره‌برداري از چاه‌هاي آب عمومي کشاورزي در بخش مرکزي ميناب تذکر داد.

عارفي نماينده جيرفت به وزير دادگستري در خصوص عدم وجود سردخانه و پزشکي قانوني و به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در خصوص نبود متخصص و امکانات لازم به ويژه آمبولانس و اورژانس در شهرستان عنبرآباد تذکر داد.

دواتگري نماينده مراغه به وزير راه و شهرسازي در خصوص اختصاص اعتبار جهت تسريع در تکميل و بهره‌برداري از کنارگذر غربي و رمپ‌هاي ورودي و خروجي ميدان ولي امر عجيب‌شير به دليل حادثه‌خيز بودن آن و کشته شدن چند نفر تذکر داد.

فيروزي نماينده نطنز به وزير آموزش و پرورش در خصوص عدم پرداخت حقوق و مزاياي معلماني که در خارج از کشور در حال تعليم و تربيت بوده و هستند، تذکر داد.

حيدري طيب نماينده کرمانشاه به رئيس جمهور در خصوص عدم تخصيص کافي اعتبارات عمران به استان کرمانشاه که از مناطق سردسير محسوب مي‌شود، تذکر داد.

سيد هادي حسيني، علي‌پور و دامادي نمايندگان سوادکوه، قائم شهر و جويبار، ساري و ميان‌درود به رئيس جمهور در خصوص عدم اجراي مصوبات سفرهاي استاني از جمله کوک‌سازي سوادکوه، دهکده ورزشي کشورهاي اسلامي و راه‌اندازي نساجي و به وزير نفت در خصوص عدم جديت در اجراي پروژه گازرساني مناطق مردم پل سفيد، آلاج، لغور دودانگه و چهاردانگه تذکر داد.

دامادي نماينده ساري، فياضي نماينده نور و محمودآباد و علي‌پور نمايندگان سوادکوه، جويبار و قائم‌شهر به وزير صنعت معدن و تجارت در خصوص عدم پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تذکر دادند.

حسيني و علي‌پور نمايندگان سوادکوه، قائم شهر و جويبار به وزير نيرو در خصوص نابساماني آب و فاضلاب روستاي در استان مازندران و به وزير راه و شهرسازي در خصوص عدم جديت در اجراي پروژه‌هاي راه قائم شهر به سياهکل تذکر دادند.

شريعتي نماينده بهبهان به وزير بهداشت در خصوص توجه و اهميت به وضع بهداشت در خوزستان و ارتباط آن با سلامت مردم که با تغيير يک مدير فعال در شهر اهواز قابل توجيه نيست، تذکر داد.

نديمي نماينده لاهيجان به وزراي امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌ريزي براي کاهش واردات برنج و برخورد قاطع با مافياي قاچاق و واردات بي‌رويه و حفظ انگيزه توليد براي برنجکاران، به رئيس جمهور در خصوص دستور تسريع در پرداخت مطالبات چايکاران از طريق معاونت ذي‌ربط برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، به وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص دستور تسريع در اجراي مصوبات سفرهاي هيئت وزيران به گيلان، لاهيجان و سياهکل و به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در خصوص راه‌اندازي سازمان تعاون به جاي ايجاد يک معاونت در وزارتخانه ذي‌ربط حسب اهميت بخش تعاون در اقتصاد و سهم 25 درصدي در اقتصاد کشور تذکر داد.

اميرآبادي فراهاني نماينده قم به رئيس جمهور پيرامون دلايل عدم پاسخگويي و اقدام معاون رئيس جمهور در امور منابع انساني در خصوص جذب نيروي انساني در استانداري‌ها تذکر داد.

جدگال نماينده چابهار به وزير آموزش و پرورش پيرامون عدم رسيدگي به مشکلات دانش‌آموزان توسط ادارات آموزش و پرورش دشتياري، کنارک و نيک شهر همچنين به وزير کشور در خصوص عدم پاسخگويي درست پيگيري مشکلات توسط بخشدار بخش دشتياري چابهار تذکر داد.

سالک نماينده اصفهان به وزير کشور در خصوص اقدام جدي براي جبران خسارت ناشي از خشکسالي به کشاورزان اصفهان تذکر داد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html